Sommarkort

(Cornelis Vreeswijk) Helt underbar sång! Men igår höll det på att inte bli några kort alls... Det blåste och regnade och molnen var svarta! Men trots dessa förhållande så har jag tagit några fina foton på Ella, Malte och Moa.
Vi åkte upp (Jens var min assistent och supersnäll som han är körde han:)) vid 11 igår för att fotografera tre små underbara barn. Vädret var som sagt inte lovande men jag hoppades och höll tummarna in i det sista och det hjälpte lite. (Eller var det bara tur?;)) Vi började med Ella och hon var en riktigt uthållig tjej som stod ut med mig och min kamera mitt framför näsan! Hennes fina mammor hjälpte till och underhöll. De hade även valt ut den fina platsen vi var på då jag inte är så bevandrad i Karlshamns smultronställen. När vi fotat Ella en stund tog vi en liten paus för att hon skulle få göra nåt annat och äta lite. Då passade jag på att fota Malte och hans familj. De är så fina. Så när vi fotat dem tog vi några till på Ella och vi hann även med några på Ella och Malte tillsammans. Det blev fina kusinfoton!
Ett litet smakprov från igår. Ella och hennes får.


Sen kom regnet! Det hällde ner! Vi gick tillbaka till parkeringen, där fanns ett stort partytält som vi sökte skydd under. Jag fotade Ella lite till och under tiden dök Moa och hennes mamma och pappa upp och regnet avtog. Men det var kallt. Så vi tog snabbt några foton på Moa. Vi försökte förtvivlat leta upp lä, men vinden var överallt! Så dagens riktiga "trooper" var Moa som inte gnällde alls, trots sin ringa ålder (7 månader). Men vi avslutade ganska snabbt för att hon inte skulle frysa och bli sjuk.

Kommentarer


Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Vilken sötnos! Det där ser verkligen ut som om hon älskar sitt får! Och vilken lycka som strålar om henne! Härligt Malin! =)



Kram C

2010-06-14 @ 00:47:04
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: