Konstrunda

Min favoritbild från idag är egentligen ett misslyckande. Jag såg inte att kameran var inställd på tv och fotade bara. Men när det tog för lång tid så insåg jag och stängde av. Det här blev resultatet


Bländare 22 och slutare 15 sek. Alldeles för högt bländartal för ett källarrum om man inte har ett stativ.

Så här ser pianot/orgeln ut med lite bättre inställningar.



En detaljbild



Jag var alltså iväg på konstrundan idag. När vi lämnade Lund sken solen och det var en behaglig vårvärme. Vi åkte först till Lövestad för att titta på Sophia Callmers foto. Jag hittade några jag VERKLIGEN gillade. Det var bland annat två suddiga foton av kanten på ett trähus och trädgården i bakgrunden. Såååå fina! Tyvärr lite utanför min prisklass. Ni som följt min blogg ett tag vet att ett av mina absoluta favoritfoto som jag själv tagit är ett suddigt foto på Ida. Så därför tror jag Sophias foto föll mig i smaken.

Efter Lövestad styrde vi bilen mot Vitemölla där vi kollade på Hasse Karlssons akvareller. Där fanns flera fina och så hittade jag pianot/orgeln där. Sen bar det av till Kivik. Vi fikade...



... kollade på Jonas Rooths fantastiska glaskonstverk och gick in  i Lisa Toffts affär. Där köpte jag en lott eftersom en underbar fågel bestämde sig för att använda mitt hår som en toalett. Och det ska väl betyda tur?! Men ICKE! Istället fortsatte vi till Simrishamn där vi besökte Birgitta Landéns utställning där även Cecilia Gynning ställde ut silversmide och jag fick en jättefin ring av min mamma (jag ska fota den när jag fått den och visa). Jag avslutade inne på Österlenskolan för konst och design.

En bra dag trots iskylan och dimman som hade belägrat östra skåne.

Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: