Living in America

(The Sounds) Idag har jag varit på Louisiana konstmuseum i Danmark! Där var bland annat två utställningar som jag tittade på. En var Jacob Holdts fotografier från USA "Tro, hopp och kärlek". Han levde som en "hobo" under en period i sitt liv och liftade runt i USA. Han lärde känna otroligt många olika sorters människor och kom dem väldigt nära in på livet. Detta gjorde att de lät honom fotografera väldigt intima situationer. Jag är otroligt imponerad av hans sätt att se på människor. Han umgicks och levde med de mest utsatta människor och såg det bra i dem trots deras ibland mycket provocerande åsikter.
När vi kollat färdigt på Tro Hopp och Kärlek gick jag ut en sväng i parken utanför. Där finns en toalett som utifrån är spegelväggar, men från insidan kan man se rakt ut. Jag använde inte den, men jag var ju tvungen att fota! :)
Utsidan...
... och så en bild från insidan! :) En toalett ni skulle vilja besöka? Jag tycker det ser lite kyligt ut! ;)

Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: