Ambitions

(Donkeyboy) Hörde den på radion häromdagen och den var ganska bra. :) Och ambitioner, det gillar jag! Jag försöker utveckla mig och bli bättre, inom foto, som förskollärare, men kanske det viktigaste är att bli en bättre människa. :)(Hör stråkorkestern som spelar en vacker melodi i bakgrunden)
Just nu är det ju mycket på nyheterna om vad som hänt i Haiti. Helt fruktansvärt. När jag kollade på nyheterna slog tanken mig att jag skulle ta tjänstledigt och åka dit och hjälpa till ... (ännu mer stråkar) i några minuter i alla fall (musiken slutar tvärt). Sen föll jag tillbaka till vardagsMalin och blev lat. Usch!
Jag messade till röda korset igår och det skulle skänka pengar till hjälparbete. Så hör jag på nyheterna idag att Röda korsets (nuvarande? förra?) VD har skrivit en massa falska fakturor och förmodligen levt glatt för de pengar som vi vanliga Svenssons skänkt i hopp om att hjälpa behövande. Visst gillar vi sådana människor?!? (HÖR IRONIN!! Och även den hatiska musiken som dånar på högsta volym!!) Nä nu är det slut på mitt "allvarliga" inlägg och nu ska jag njuta lite till av fredagen med lite mer godis och kanske nåt kul på TV? Hoppas ni har en underbar kväll!
Här kommer en sneak peak på ett litet collage som jag tänkte lägga upp i morgon...
(Ps. Jag hoppas ni förstår att jag inte vill skämta om vad som hänt i Haiti, bara driver lite med mig själv när jag blir för blödig... för det kan jag tendera att bli i överdrift när jag sitter och kuckilurar för mig själv. :))

Kommentarer


JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG

Trevlig helg du också! :D



Usch, det där med RK har jag inte hört om :(



Jag har ett fadderbarn i Dominikanska Republiken som får pengar varje månad - eller byn i alla fall, på så vis skänker man pengar till något bra men inte just nu till Haiti =/



Kram på dig!

2010-01-15 @ 23:15:48
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Malin

Nej visst blir man besviken.. men det är väl bara att fortsätta tro på det goda. Annars blir man ju knäpp!

Jag har också funderat på det där med fadderbarn. Borde göra slag i saken!

Kram

2010-01-16 @ 12:18:39
URL: http://msfotografier.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: