Färg vs. svartvitt

Länge har jag tyckt att svartvita foton är riktigt snygga och det blir en klassisk känsla över bilden när den är svartvit. Och på nåt sätt sett det svartvita fotot som mer "professionellt". Men sen jag börjat fota mer regelbundet så har jag börjat uppskatta färgfotot mer än innan.
Ibland får man till en sån där bild där färgerna bara är perfekta. Och då kan jag faktiskt tycka att man förstör bilden lite när man gör den svartvit.

När jag redigerade de senaste fotona som jag tog i helgen så slog mig tanken att de praktiskt taget var svartvita fast jag fotat i färg. Så jag tyckte det skulle vara lite spännande att se dem i gråskala utan någon färg alls.











Vad föredrar du? Färg eller svartvitt?

Kommentarer


Lina Holgersson

De var riktigt coola i s/v. Passar stilen bättre ;)

2009-10-14 @ 21:57:21
URL: http://linjens.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: