I'm back!

Nu har jag kommit hem från 1 1/2 vecka i Ungern. Det var very najs. Först några dagar i Budapest och sen en vecka på "vinberget" där min systers sambos familj har "vingård" (fint hus och vinrankor). Vinberget ligger precis vid en ort som heter Nagyrada en bit från lilla Ballatonsjön i sydvästra Ungern. Där är jättefint och vid hade tur med vädret. Det var en hel del åska men inte så mycket regn och allra mest sol.

Jag har inte hunnit redigera och fixa med fotona än, men i början tog jag bara jpegfoto för att spara på minneskortet. Så här kommer några oredigerade foton.



Solen tittar fram vid Gellerthöjden.



En av många båtar som flöt fram på Donau. För övrigt var Donau inte en vacker flod precis. Ljusbrun/beige färg...
Detsamma gäller för Budapest som var ganska smutsigt och slitet, vilket är synd för där finns så många vackra byggnader. Budapest gjorde sig bäst på kvällen då mörkret kunde dölja de slitna husen.



Slottet och månen...

Kommentarer


Lina

Ser ut som du haft det kanonas :) Du jag tänkte börja försöka fota i raw... men jag vet inte hur man gör för att öppna upp de sen... har ju skaffat photoshop nu iaf. så det borde väl funka? För visst kan man ställa in så den sparar en bild både som raw och jpeg? Kramis

2009-07-06 @ 15:55:20
Malin

Hej Lina!

Jag änvänder elements (photoshops lightvariant) och där sorterar jag mina foton och redigerar dem. Både Photoshop och elements "öppnar" raw-formatet. Du måste sedan redigera fotot och spara det i jpeg.

Jag ställer in min kamera så den fotar både raw och jpeg men sedan slänger jag alla jpegbilderna och redigerar rawformatet istället. Du går in på menyknappen på kameran och ändrar.

Kram

2009-07-07 @ 23:10:52
URL: http://msfotografier.blogg.se/
Louise

En av mina favoritbilder! Det ser så mystiskt ut :)

2009-07-08 @ 09:06:14
Malin

Tack Louise! :)

2009-07-08 @ 21:48:23
URL: http://msfotografier.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: