Happy New Year

(Abba) Här kommer så en liten (hahaha den blir nog ganska lång) års-resumé! Jag startade blogga i januari i år. Då hette bloggen em e foto (M är foto) och på den adressen höll jag på i några månader. Under tiden ansökte jag om bolagsregistrering och då fick jag inte använda "em e foto" för det var för likt ett företagsnamn i Ystad. Så det var till att tänka om. Jag skrev massor av förslag och det blev till slut "M´s fotografier". Men års-resumén börjar alltså med några foton från min första bloggadress!
(Vill bara tillägga att bredden på bilderna varierar lite och ber er ha överseende med detta! :))
Det här var min första bild på bloggen. Vilket kommer att få ge temat för dagens inlägg; naturfoto! :) Jag hade varit ute och promenerat och på vägen hem såg jag den här fantastiska vyn. Så det var bara att stanna bilen och gå ut och fota! Jag är fortfarande svag för solnedgångar (som så många andra... :)) och det fina ljus och de vackra färgerna som kommer fram då!
Lite lek med lång slutartid. Jag hade fått ett stativ i julklapp vilket gjorde det mycket lättare att ta foton med lång slutartid. Här är ett från Måryd.
Vintern kom sent, så trots lite bitterhet (nej absolut inte från min sida!!!;)) det blev några foton på snön.
Så började våren äntligen titta fram och jag fotade krokus, vintergäck och snödroppar i mängder.
Den här bilden tycker jag om för att färgerna är så fina.
Jag provade att fota månen och det här blev resultatet. :)
Ännu fler vårblommor, men nu hade det blivit så varmt att man kunde ha picknick. Mysigt!
Men vad är Skåne utan lite kyla och dimma så där perfekt inplanerat under konstrundan?! ;) Det blev ju iaf en rätt cool bild... :)
Tillbaka till solskenet och våren. Under en vårpromenad med min kompis Sara och hennes dotter Malva så skulle jag passa på att fota alla fina blommor som slagit ut. Lättare sagt än gjort då det blåste så in i... :)
Under ett försenat födelsedagsbesök i Kalmar fotade jag den här häftiga blomman!
och det här vackra kvällsmotljuset...
Så var det dags för rapsen att blomma... det är så himla fint när fälten är helt gula!
Under en resa till Italien med jobbet så tog jag det här fotot på mitten av en rondell! Sommaräng! :)
Och så bar det av på resa igen, den här gången till Ungern. Jag besökte bl.a. Budapest, men framförallt min systers sambos föräldrars hus på den Ungerska landsbygden. Helt underbart!
Sommarblomma i mina föräldrars trädgård.
Efter sommaren hände det nåt med mitt fotograferande och jag tog inte alls lika mycket naturbilder. Här har det redan börjat bli höst och lite kallt och blåsigt...
Från en höstpromenad i botaniska trädgården. En av mina favoriter. :)
Och så var det december. Och snö. Massor av snö kom det precis lagom till jul!
Jag hade tänkt göra en års-resumé när jag började med det här inlägget... men det får nog delas upp i flera. :)
Så de följande dagarna kommer mera! ;)
GOTT NYTT ÅR!
Ps. Vet ni vad jag precis upptäckte! Jag har fått ännu en ny prenumerant! Weeehoooo!! Välkommen! :) Ds.

Kommentarer


JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG

Jättefina foton som speglar året och alla årstider! Gillar rapsen! Det är så vackert mot den blå himlen! Tyvärr har vi inte så mycket sånt här "uppe" ;)



GOTT NYTT ÅR tjejen!!



Kramar Carro

2009-12-31 @ 15:03:16
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: